A metade dos operadores ecolóxicos confía en que o seu negocio se repoña en 2021

A metade dos operadores ecolóxicos confía en que o seu negocio funcione a niveis precrise en 2021 e un 37,5% adianta a recuperación ao segundo semestre deste ano. Pola contra, os máis pesimistas -12,5%- sosteñen que nunca poderán sobreporse. Son os resultados dunha enquisa que o Consello Regulador da Agricultura Ecolóxica de Galicia (Craega) vén de efectuar entre os seus inscritos para avaliar o impacto da COVID-19.

Aínda que a actividade da cadea de abastecemento alimentario se considerou esencial durante a vixencia do estado de alarma, o sector eco galego non foi alleo ao parón que o coronavirus supuxo no conxunto da economía. O peche da hostalaría e a suspensión dos mercados tradicionais puxeron en serios apretos aos operadores.

Algo máis da metade dos enquisados (53,7%) diminuíu a súa facturación a causa da pandemia en relación co mesmo período de 2019. No 40,4% dos casos as vendas caíron ao 50% ou máis. No sector ecolóxico galego existe, sen embargo, unha ampla porcentaxe de inscritos (41,5%) que se mantivo en niveis semellantes aos do mesmo período do ano anterior. Foron poucos (4,9%) os que lograron mellorar os seus resultados.

 

Polo seu propio perfil de actividade, as industrias sufriron en maior medida a parálise ocasionada pola crise sanitaria. O 76,5% viu reducidos os seus ingresos de forma significativa con respecto ao exercicio precedente. Con canles de distribución máis asentadas (exportación e/ou grandes cadeas de supermercados), este subsector tamén se perfila na sondaxe como o que máis elevou vendas neste período (5,9%).

O peche da hostalaría e a cancelación de feiras agroalimentarias tiveron un forte impacto tanto nas contas como nas estratexias de promoción dos operadores, en particular no subsector das industrias. A suspensión de actividade en restaurantes e aloxamentos turísticos afectou ‘moito’ ou ‘bastante’ ao 50% dos enquisados. Porcentaxe que sobe ata case o 53% cando se pregunta pola pegada que deixou a cancelación e/ou aprazamento de feiras.

Á hora de facer balance, tanto produtores como industrias se amosan optimistas e a metade confía en que a situación se atope subsanada en 2021. Algo menos do 40% adianta a recuperación ao segundo semestre deste ano. A redución de actividade para soster en pé os negocios está enriba da mesa para o 66,7% dos enquisados, mentres que o 33,3% baralla pechar definitivamente.

CASE O 12% APOSTA POLO TELETRABALLO. Nos últimos tres meses, case o 12% dos enquisados aplicou medidas para implantar o teletraballo na súa empresa, opción que tivo especial peso nas industrias (26,7%) pola súa propia estrutura de organización interna. Tamén foi este subsector o único que se acolleu a un Expediente de Regulación Temporal de Emprego (ERTE) para facer fronte á pandemia. A esta figura recorreron o 6,7% dos que cubriron a sondaxe do Craega.

Certo é que, o 82,4% dos operadores que contestan non se viron na necesidade de impoñer ningún tipo de medida excepcional. Na outra cara da moeda, atópase ese 5,9% de inscritos que aumentou a súa plantilla a causa da demanda de determinados produtos durante o estado de alarma.

VENDA ONLINE. A COVID-19 deu o empurrón definitivo ao e-commerce. O 89% dos operadores enquisados non dispoñía deste servizo antes da crise, pero houbo un 12,3% que o puxo en marcha durante o estado de alarma. O novo escenario que se presenta coa ‘nova normalidade’ xa fai pensar ao 31,3% na apertura dun servizo de venda online a curto-medio prazo.

Iniciativas como a que impulsou o Craega para elaborar unha guía de operadores con venda online (e servizo a domicilio) é valorada positivamente no 46,3% dos casos. Mercaproximidade (proxecto da Xunta para dar saída ao produto agrogandeiro galego) tamén tivo boa acollida entre os operadores ecolóxicos. Un 31,1% amósase ‘satisfeito’ ou ‘moi satisfeito’ con este plan auspiciado por Medio Rural.

PRODUTO ECOLÓXICO. En termos xerais, os operadores enquisados poñen de relevo que a pandemia tivo un efecto desigual na súa actividade. A metade sinala que lle afectou ‘bastante’ ou ‘moito’. A porcentaxe restante valora o impacto da crise do seguinte xeito: ‘algo’ (35,4%); ‘case nada’ (9,8%) e ‘nada’ (4,9%).

Á vista das vantaxes que ten para saúde o consumo de produtos ecolóxicos, a COVID-19 pode servir, a xuízo dos enquisados, para reforzar a suá posición nos mercados. Para o 29,3% o seu protagonismo aumentará de xeito ‘moi’ ou ‘bastante importante’, mentres que o 39% asegura que o bio cobrará ‘algo’ de peso.