fbpx
  • CRAEGA
  • CRAEGA
  • ES-ECO-022-GA

Os alimentos ecolóxicos, percibidos como máis seguros e de mellor calidade que os convencionais

Tan só o 14% dos consumidores españois recoñece o logo de agricultura ecolóxica. Este e outros datos e opinións da cidadanía europea e española ao redor da agricultura, e á agricultura ecolóxica, foron recollidas pola Comisión Europea no Eurobarómetro especial “Europeos, Agricultura e PAC”. En Europa, o coñecemento do logo sitúase no 27%, e creceu en 5 puntos desde 2015, data do anterior Eurobarómetro, mentres que en España só o fixo nun punto.

A gran maioría das persoas enquisadas coincide en considerar os alimentos ecolóxicos máis caros que os convencionais, algo que opina o 90% dos europeos e o 91% dos españois. Tamén está moi xeneralizada a opinión de que son máis seguros, apoiada polo 70% dos europeos e o 75% dos españois, e de mellor calidade, segundo un 72% dos europeos e un 77% dos españois enquisados. En canto ao seu proceso de produción, o 79% dos europeos e o 76% dos españois afirma que están obtidos facendo un uso moi restrinxido de pesticidas, antibióticos ou fertilizantes. Ademais, percíbese que na súa produción utilizáronse mellores prácticas ambientais (78% dos europeos e 75% dos españois), e cuns maiores niveis de respecto polo benestar animal (76% de europeos e 73% de españois).

A sensación de ter ou non un fácil acceso aos produtos ecolóxicos varía de forma importante entre os distintos países europeos. Así, un 68% dos españois enquisados afirma que son difíciles de atopar nos supermercados, tendas e mercados da zona na que vive, unha porcentaxe só superada por Romanía, onde un 70% dos enquisados percibe esa dificultade. Fronte a eses datos, en Dinamarca tan só o 13% considera difícil atopar alimentos ecolóxicos nos seus puntos de venda próximos, mentres que en Francia e Holanda a cifra sitúase no 18%.

O eurobarómetro preguntou tamén ás persoas enquisadas sobre a responsabilidade social dos agricultores. Prover alimentos seguros, saudables e de alta calidade é a súa principal responsabilidade para un 55% dos europeos e un 50% dos españois. Asegurar o benestar dos animais é máis importante para os europeos que para os españois: un 28% de europeos sitúaa entre as principais responsabilidades dos agricultores, fronte a un 18% de españois, que dan maior importancia ao labor dos agricultores para protexer o medio ambiente e combater o cambio climático (31% dos españois fronte a 25% dos europeos) e á súa contribución para crear emprego e crecemento nas zonas rurais (32% da españois fronte ao 18% dos europeos).

Outro dos aspectos abordados polo Eurobarómetro son as opinións da cidadanía sobre as prioridades de investigación e innovación no sector agroalimentario. Para un 26% dos europeos e un 21% dos españois, unha das prioridades é apoiar enfoques ecolóxicos en agricultura.

Máis da metade dos españois compra alimentos ecolóxicos.

O mercado de produtos ecolóxicos continúa crecendo en España a bo ritmo, segundo o informe de IRI sobre consumo ecolóxico en 2017, que apunta a un crecemento das vendas superior ao 20% tanto en volume (22%) como en valor (24%). A pesar diso, o informe matiza que o mercado segue sendo pequeno, e sitúa o seu volume de vendas en 230 millóns de euros.

Segundo os datos recolleitos neste traballo, o 52% dos españois compra produtos ecolóxicos, unha cifra moi próxima á europea, onde a porcentaxe é do 53%. Con respecto aos anos anteriores, os compradores españois han aumentado o consumo de produtos ecolóxicos en menor medida que os europeos (23% fronte a un 34%), pero presentan un maior crecemento da intención de compra de produtos ecolóxicos para os próximos meses (29% fronte ao 21% do conxunto de Europa).

Hipermercados e supermercados representan a principal canle de compra, e a eles acoden o 72% dos consumidores. Séguenlles as tendas ecolóxicas (30%), tendas ecolóxicas na internet (9%), farmacias (5%), mercadillos (5%), granxas (5%) e outro tipo de tendas (4%).

Por familias de produtos, o informe (que non inclúe o dato relativo a froitas e verduras) sinala que o 43% das vendas totais de produtos ecolóxicos corresponde a ovos; o 26% a lácteos, derivados e queixos; o 14% a alimentación seca; o 14% a bebidas ecolóxicas, e o 3% a conservas ecolóxicas.

Fonte: La Fertilidad de la Tierra

Esta páxina usa cookies para funcionar. Máis información.